Show simple item record

dc.contributor.authorSaravia, Federico
dc.date.accessioned2016-08-24T18:23:06Z
dc.date.available2016-08-24T18:23:06Z
dc.date.issued2016-02-15
dc.identifier.urihttp://bdigital.cesba.gob.ar/handle/123456789/232
dc.descriptionIn the senior educational field, important achievements are witnessed, not only in the conceptualization but also in the implementation of Social Responsibility activities. In relation to that, this paper pretends to contribute to the systematization of Social Responsibility experiences, particularly the "Responsible Celebrations" Project, designed and implemented at the School of Economic Sciences (University of Buenos Aires). It also attempts to inquire into the existence of a cultural change beginning. The experience report is built in the light of the theoretical and methodological contribution of Dr. Francois Vallaeys, who outlines steps for the implementation of Social Responsibility experiences at the University: commitment, self-diagnosis, fulfillment and accountability. Finally, the document includes a consideration about the cyclic character of the mentioned steps and the need to go back to the self-diagnosis step, in order to generate improvement proposals.es_ES
dc.description.abstractEn el ámbito de la educación superior, somos testigos de importantes avances tanto en la conceptualización como en la implementación de acciones de Responsabilidad Social Universitaria (RSU). Es en ese sentido que el presente trabajo pretende ser un aporte a la sistematización de experiencias de RSU; en particular, del Proyecto “Festejos Responsables”, diseñado e implementado en la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad de Buenos Aires (FCE-UBA); así como indagar en relación a la existencia de un inicio de cambio cultural. El relato de la experiencia es construido a la luz del aporte teórico y metodológico del Dr. François Vallaeys, quien delinea pasos para la implementación de iniciativas de RSU: compromiso, autodiagnóstico, cumplimiento y rendición de cuentas. El documento incluye, finalmente, una reflexión en torno al carácter cíclico de los pasos mencionados y la necesidad de volver a la etapa de autodiagnóstico para generar propuestas de mejora. Presentado en el XX Congreso Internacional de Educación Superior ""Universidad 2016""es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Económicas (UBA-FCE)es_ES
dc.relation.ispartofhttp://bdigital.cesba.gob.ar/handle/123456789/191
dc.relation.ispartofhttp://bdigital.cesba.gob.ar/handle/123456789/191
dc.subjectResponsabilidad social universitariaes_ES
dc.subjectUniversidades_ES
dc.subjectFormación profesionales_ES
dc.subjectExtensión universitariaes_ES
dc.subjectEntrepreneurshipes_ES
dc.titleEmprender, festejar y transformar: la experiencia del proyecto "Festejos Responsables" en la FCE-UBAes_ES
dc.title.alternativeTo undertake, celebrate and transform: the experience of the “Responsible Celebration” Project in the FCE-UBAes_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Documentos Públicos
    Documentos Públicos de la Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Económicas (UBA-FCE)

Show simple item record