dc.contributor.author | Saravia, Federico | |
dc.date.accessioned | 2016-08-24T18:23:06Z | |
dc.date.available | 2016-08-24T18:23:06Z | |
dc.date.issued | 2016-02-15 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital.cesba.gob.ar/handle/123456789/232 | |
dc.description | In the senior educational field, important achievements are witnessed, not only in the conceptualization but also in the implementation of Social Responsibility activities. In relation to that, this paper pretends to contribute to the systematization of Social Responsibility experiences, particularly the "Responsible Celebrations" Project, designed and implemented at the School of Economic Sciences (University of Buenos Aires). It also attempts to inquire into the existence of a cultural change beginning. The experience report is built in the light of the theoretical and methodological contribution of Dr. Francois Vallaeys, who outlines steps for the implementation of Social Responsibility experiences at the University: commitment, self-diagnosis, fulfillment and accountability. Finally, the document includes a consideration about the cyclic character of the mentioned steps and the need to go back to the self-diagnosis step, in order to generate improvement proposals. | es_ES |
dc.description.abstract | En el ámbito de la educación superior, somos testigos de importantes avances tanto en la conceptualización como en la implementación de acciones de Responsabilidad Social Universitaria (RSU). Es en ese sentido que el presente trabajo pretende ser un aporte a la sistematización de experiencias de RSU; en particular, del Proyecto “Festejos Responsables”, diseñado e implementado en la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad de Buenos Aires (FCE-UBA); así como indagar en relación a la existencia de un inicio de cambio cultural.
El relato de la experiencia es construido a la luz del aporte teórico y metodológico del Dr. François Vallaeys, quien delinea pasos para la implementación de iniciativas de RSU: compromiso, autodiagnóstico, cumplimiento y rendición de cuentas. El documento incluye, finalmente, una reflexión en torno al carácter cíclico de los pasos mencionados y la necesidad de volver a la etapa de autodiagnóstico para generar propuestas de mejora. Presentado en el XX Congreso Internacional de Educación Superior ""Universidad 2016"" | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Económicas (UBA-FCE) | es_ES |
dc.relation.ispartof | http://bdigital.cesba.gob.ar/handle/123456789/191 | |
dc.relation.ispartof | http://bdigital.cesba.gob.ar/handle/123456789/191 | |
dc.subject | Responsabilidad social universitaria | es_ES |
dc.subject | Universidad | es_ES |
dc.subject | Formación profesional | es_ES |
dc.subject | Extensión universitaria | es_ES |
dc.subject | Entrepreneurship | es_ES |
dc.title | Emprender, festejar y transformar: la experiencia del proyecto "Festejos Responsables" en la FCE-UBA | es_ES |
dc.title.alternative | To undertake, celebrate and transform: the experience of the “Responsible Celebration” Project in the FCE-UBA | es_ES |
dc.type | Article | es_ES |